kenningsmakingsdag

23 maart 2014

Gisteren had ik een hele lange busreis gemaakt, het was wel heel erg gezellig. Toen ik aankwam moesten we even wachten op onze uitwisselstudenten. Toen axel ging ik naar buiten, pakte ik mijn koffer en groette axel en zijn vader. Ik vond ze meteen al heel aardig. Toen we aankwamen werd me meteen drinken aangeboden: jus d'orange en soda volgensmij. Toen ik mijn jus d'orangeop had vroeg Axel of ik nog meer wilde, maar ik dacht dat hij zei of ik het lekker vond. Dus ik zei Oui. Toen had hij nog een glas ingeschonken, maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. Even later gingen Axel en ik even op de Playstation 3 Call of Duty spelen. Timothé, een vriend van Axel, wisselt uit met Thijmen, een vriend van mij, of we morgen met Thijmen, Axel, Timothé en ik in de stad gingen chillen. Dat leek me wel leuk.
Als avondeten gingen we "Racletten" ( gourmetten). Met Cammenbère, bacon, ham en nog wat ander vlees. Oja en "Pomme de terre" (aardappelen). De bedoeling was dat je de kaas in het gourmet bakje deed en dan moest je wachten tot het smolt en dan goot je het over je aardappel heen en op je stokbroodje met nog wat vlees. Het was heel lekker, maar ik denk ook heel vet. Toen we het avondeten op was gingen we een film kijken: Fast and the Furious 6.
Nu lig ik in mijn bed en zometeen gaan we eten.

1. Joost:
    Hi Mats,

Wat ontzettend leuk dat het zo goed bevalt! Fay, Jade en Wes waren gisteren wel een beetje verdrietig dat je weg bent!
    Wes heeft gisteren als een dolle gekeeped bij de hockey, helaas kon hij niet voorkomen dat se met 6-2 van Kampong verloren. Fay heeft gewonnen van D1 Leerdam met 2-1. Gisteren hebben we nog even gezellig voor de open haard gezeten en hebben we daarna Johnnie English gekeken.
    We gaan zodadlijk ontbijten en mama maak nu nog even wat extra geld naar je over! Leuk dat je ook met zijn 4en op stap gaat! Stuur ook nog een paar foto's mee, dan kunnen we een goed beeld van je omgeving, huis, familie en stad vormen!!!

groetjes van Wes Jade Fay mama en papa
  2. Opa en Oma:
    Dag lieveMats,
    Wij zijn heel blij met jouw bericht. gelukkig was het in het nederlands zodat wij het ook begrijpen zonder woordenboek!!!! Fijn dat je goed bent overgekomen en dat je de familie leuk vindt. Opa is op zoek geweest naar zijn koninginnetje maar heeft haar niet gevonden. Mag hij morgen nog een keer. Wij gaan straks bridgen met vrienden van ons. Mats een gezellige avond gewenst en tot een volgend bericht. Doe je groeten aan Axel?
    Liefs Opa en Oma